tirsdag 26. mars 2013

NORWAY DECIDES 2013: Venstre


Venstre har valgt å bruke «Folk først» som slagord i år. Det er nok et klokt valg, selv om det var mer snert i fjorårets ungdommelige «V for voldtekt». Uansett, miniputtpartiet går en vanskelig høst i møte. Den eneste grunnen til at Venstre så vidt når opp til sperregrensa er den skjøre alliansen mellom små og mellomstore bedrifter. Mitt tips er at den politiske avstanden mellom små og mellomstore bedrifter nå har blitt så stor at hele partiet vil splittes i løpet av valgkampen. På den ene siden har du de små bedriftene med sine krav om småbedriftsmidler og småbedrift Valley. På den andre siden har du de mellomstore bedriftene. Nei, dette blir ikke lett.

Trine Skei Grande får den vanskelige oppgaven med å samle små og mellomstore bedrifter fram mot valget.

Uten de små og mellomstore bedriftene å støtte seg på må Venstre fri til en tredje velgergruppe: de grafiske designerne. Grafiske designere driter i politikk, men er vanligvis enige med lederen i Dagbladet. Det er heldigvis også Venstre. De mener for eksempel at romfolk ikke hører hjemme i rommet, slik navnet tyder på, for der oppe i verdensrommet holder nemlig grafiske designeres virkelighetsoppfatning til. Derfor mener Venstre at romfolket bør heller komme seg ut i Oslos gater der grafiske designere bare oppholder seg på vei hjem fra «Kick-off Grønn Uke» eller under rosetog for eller imot Lillebjørn Nilsen. At Lillebjørn Nilsen greide å samle tusenvis av mennesker for å synge strofen «noen tror visst de kan leve av plast og syntetisk mat» er forøvrig ingen liten bedrift. Det er en mellomstor bedrift. Og her er vi tilbake til Venstres dilemma.


3 kommentarer:

  1. Og DER gikk startskuddet for kick off grønn uke på sverreogvegarbloggen

    SvarSlett
  2. Når det regner Gud som pisser!!

    SvarSlett
    Svar
    1. #offtopic fra Vegar-guten rofl

      Slett

Det finnes ikke dårlige kommentarer, bare bra kommentarer